کتاب مصطفی؛ خواستنی‌ترین پیام آور برخاستن منتشر شددوشنبه ۰۵, اسفند ۱۳۹۸

کتاب مصطفی؛ خواستنی‌ترین پیام‌آور برخاستن منتشر شد.

این کتاب با رویکردی امت‌گرا به حیات شریف پیامبر اعظم صل الله علیه و آله پرداخته و در طی دوازده دوازده فصل، مهم­ترین موضوعات حیات شریف پیامبر اعظم را از آستانه ولادت حضرت محمد صل الله علیه و آله  تا رحلت ایشان با استفاده از رخدادهای تاریخی با ضرب‌آهنگی داستانی به رشته تحریر درآورده است.

مصطفی صلی الله علیه و آله، خواستنی‌ترین پیامبر است که تمنای او، باعث قیام لله در  بشریت می­شود. هر جنبه­‌ای از زندگی او انسان را به ایستادن و برخاستن وا می­‌دارد. او پیش از تولد و با وعده­ آمدنش، با ولادت و پاگذاشتن بر زمین در عرصه­‌ها و مراحل زندگیش،  با مبعوث شدن و جاری کردن کلمات نورانی قرآنش، با صبر در برابر آزارهای دشمنان و مدارای با یارانش،  با غلبه یافتن حامیان بر محاصره­ دشمنانش، با حمایت نشدن از جانب نزدیکان و در مقابل، پذیرفتنی بودنش از سوی دیگران، با تبدیل اراده­‌های  خواهانش به تشکیل حکومت الهی، با خواستنی بودن حکومت شکوفا بخشش، با فرماندهی و آبدیده ساختن یارانش برای اقامه­ قسط، با ظرافت­‌های امت سازی و پاکی اقتدارش،  با برانگیختن­‌ها و یکپارچه ساختن امت بر محور امامت اهل بیتش علیهم السلام، با ثقلینش و همیشگی ساختن رسالتش، خدا را خواست و به نامِ خدا و  برای خدا و به واسطه­ یاری خدا، ایستاد و قیام کرد و قیامت می­‌کند.

جهت‌گیری ادبیات این کتاب، نگاه به امت و گرایش به آن بوده و لذا این رویکرد باعث شده است، هم پس زمینه­‌های مهم با استفاده از سوره­‌های قرآن تصویر شوند و هم اندازه و برجستگی برخی از رخدادها نسبت به سایرین توازن داشته باشند.‌

قلم این کتاب روان است و از مخاطب دانش‌آموز دبیرستانی تا جامعه نخبگانی از خواندن آن لذت خواهند برد.

جهت تهیه این کتاب و نیز دریافت توضیحات کامل پیرامون آن به صفحه اختصاصی این کتاب در سایت مراجعه نموده و یا بر روی تصویر فوق کلیک نمایید.