نسخه الکترونیک کتاب مهارت‌های خیرگزینی منتشر شد.پنج شنبه ۲۶, اردیبهشت ۱۳۹۸

نسخه الکترونیک کتاب مهارت‌های خیرگزینی منتشر شد.

کتاب خیرگزینی از سری کتب مهارتی در حوزه تربیت کودک می‌باشد. این کتاب که در ادامه کتابِ تربیت کودک ۲ تا ۷ سال با رویکرد طیب‌گزینی منتشر گردیده به مهارت‌های خیرگزینی و بالابردن توان کنترل و مراقبت در کودکان ۷ تا ۱۴ سال پرداخته است.

باید پذیرفت که در تربیت انسان از کودکی مهم‌ترین کار تخریب نکردن فطرت و نابود نکردن نهاد خداجوی اوست.

برای این منظور متولیان امور کودکان قبل از بلوغ؛ چه نقش پدر و مادری داشته باشند و چه دارای نقش‌هایی چون معلمی باشند؛ لازم است به اصلاح نفس خویش و بهبود اخلاق خود بیش از تربیت کودکان اهتمام داشته باشند تا از سر بداخلاقی‌ها و ندانم‌ کاری‌هایشان به فطرت‌های پاک کودکان گزندی وارد نشود.

این موضوع را می‌توان با مروری گذرا در قرآن و روایات به دست آورد که اگر انسان‌ها هر یک به صورت مستقل بر اصلاح خویش همت می‌گماشتند هر کسی سرجای خود با الهامات فطری و هدایت غیبی وحیانی به هدایت جامع دست می‌یافت و هر کسی به عنوان معلم و متعلم در سر جای خود به فیض‌گیری و فیض‌رسانی توفیق می‌یافت.

کتاب حاضر درصدد است تا با تبیین راهکارهای افزایش تقوا در هفت سال دوم کودکی به صورتی کاملا عینی و کاربردی، مربیان و متولیان تربیتی را در این زمینه یاری دهد. افزایش مهارت­های خیرگزینی در کودکان این دوره سنّی، هدفی است که با اجرای این کتاب از آن­ها انتظار می رود.

برای دریافت نسخه الکترونیک این کتاب و نیز دریافت توضیحات کامل پیرامون آن به صفحه اختصاصی آن در سایت مراجعه نمایید.