معرفی طرح و محورهای عملیاتیپنج شنبه ۱۰, مرداد ۱۳۹۸

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین

اللهم صل علی محمد و آل محمد

معرفی طرح و محورهای عملیات:


محور مساجد و هیئات

این بخش به فعال کردن جشن های باشکوه با شبکه کردن مساجد مرتبط است.

نکاتی در باب محور مساجد در عملیات اقامه غدیر مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام:

در فعالیت پیش رو اصل بر اقامه غدیر است، و در این راستا مساجد نقش محوری دارند. آن دسته از مساجدی که برنامه جشن های معرفتی دارند و همه ساله فعال هستند را رصد کرده و برای رسانه ای شدن شان تلاش می کنیم، تا به عنوان نمونه موفق در زمینه فعالیت عید غدیر به دیگر مساجد معرفی شوند. مخاطب اصلی آن دسته از مساجدی هستند که با ایده ها و طرح های نو فعال می شوند می توانند نمازگزاران شان را همراه کنند و بتوانند بهتر از سابقه گذشته خود در عید غدیر حاضر باشند و برای ولایت علوی علمداری کنند.

این مساجد را می توان در چند دسته تقسیم کرد:

  1. مساجدی که برای احیا شدن نیاز به ارتباط گیری با مساجد دیگر(در اطراف خود) دارند.
  2. مساجدی که طرح خوب، آنها را فعال می کند.
  3. مساجدی که بسته های فرهنگی برنامه‌هایشان را پربارتر می کند.

در این راستا لازم است:

  • بسته محصولات غدیر را به خوبی معرفی کنیم.
  • دعوتنامه ویژه مساجد را به صورت حضوری و مجازی به مسجد ها برسانیم.
  • فهرستی از مساجد فعال شده در این زمینه داشته باشیم.
  • سعی در رسانه ای کردن احیای غدیر در مساجد داشته باشیم.

برای ترویج فرهنگ غدیر، محصولات فرهنگی مشخصی آماده شده است که می‌توان برای سفارش به بخش آثار غدیر مراجعه کرد و رابطین هر مسجد می‌توانند سفارشات مساجد را از تارنما (سایت) یا ستاد تشکیل شده در پیام رسان بله  به آدرس sharifani@ پیگیری نمایند.

غدیر، عید بیعت است و بیعت یک عمل علنی و اجتماعی است، لذا اگر به شرط هماهنگ شدن ملزومات لازم، جشن‌های غدیر بجای محیط‌های بسته و با جمعیت محدود در فضاهای عمومی برگزار شود و عده بیشتری در معرض این جشن‌ها قرار گیرند، انشاءالله مراسمات برکات اجتماعی بیشتری دربرخواهد داشت. البته باتوجه به شرایط و امکانات، نحوه عمومی‌سازی در هر محل و مسجد متفاوت است اما هر چه دایره اقامه غدیر با محوریت مساجد بزرگتر باشد، انشاءالله به برکت غدیر افراد بیشتری در عرصه مساجد فعال خواهند شد. در این راستا و در جهت شبکه سازی مساجد فعال و برگزاری جشن‌های باشکوه غدیر در مکان‌های عمومی، از همه کسانی که با مساجد آشنا هستند دعوت می شود که اعلام آمادگی کنند. در این طرح هر مرکز فرهنگی مانند مسجد از اعضای فعال خود می‌خواهد تا در حد توان و تا قبل از روز عید غدیر (۲۹ام مرداد ماه ۹۸) با تعدادی مسجد، هیئت، حسینیه‌ و یا مراکز فرهنگی در ارگان‌ها مانند شهرداری‌ ارتباط گرفته و با این مجموعه‌های فرهنگی در راستای فعالیت‌های غدیر و برگزاری پرشورتر مراسمات آنها یاری دهد و از ستاد غدیر در راستای برنامه‌های ایشان استفاده نماید.

  • به نظر افراد چه نوع همکاری از سوی ستاد غدیر می‌تواند در راستای اهداف بیان شده موثرتر باشد؟ جهت همکاری لازم است درخواست را به شناسه  sharifani@ در پیام رسان بله، اعلام فرمایید.

دعوتنامه‌ای آماده شده است که در صورت نیاز بصورت چاپ شده در خدمت مبلغین طرح غدیر قرار می‌گیرد تا در مذاکرات خود بصورت عینی‌تری از افراد و گروه‌ها برای مشارکت دعوت نمایند. این دعوت نامه را از طریق دانلود فایل دعوت نامه می‌توانید دریافت نمایید.


محور اطعام

این بخش به دریافت وجوه خیّرین برای اطعام‌روز عید غدیر و همچنین کمک به نشر کتب با محتوای غدیر، مرتبط می شود  که در دوسطح کار هزینه می شود:

  1. اطعام مادی(قربانی-غذا-نان)
  2. اطعام فرهنگی

حساب انفاق مجمع مدارس ویژه کمک های مردمی برای اطعام و نشر محصولات علمی – فرهنگی طرح اقامه غدیر:

شماره کارت

۶۲۸۰

۲۳۱۴

۵۱۰۲

۱۴۴۷

شماره شبا

IR240140040000310049019238

هادی ساعدی – بانک مسکن

چنانچه تمایل دارید وجه واریزی شما صرف مورد خاصی شود در بخش توضیحات اعلام‌ بفرمایید:

  • مصرف ۱: اطعام قربانی
  • مصرف ۲: اطعام غذا
  • مصرف ۳: اطعام نان
  • مصرف ۴: مشارکت در نشر محصولات علمی – فرهنگی

در صورت عدم اعلام، وجه بنا به ضرورت و به تشخیص ستاد صرف عملیات غدیر می شود. انشاءالله نحوه هزینه کرد هدایا در گروه اقامه غدیر در پیام‌رسان بله  گزارش خواهد رسید.

* لازم به ذکر است که در غدیر سال گذشته تعداد زیادی جوجه زنده به عنوان عیدی غدیر، به خانواده‌های اهل استان سیستان و بلوچستان اهداء شد که هم جنبه کارآفرینی داشت و هم به مصرف غذایی خانواده ها کمک شد.


محور آبادانی

این بخش شامل موضوع آبادانی خانواده و نسل توحیدی می‌باشد.

ستاد اقامه غدیر وابسته به مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، برگرفته از روایات اهل بیت علیه السلام، برای احیای غدیر محور آبادانی را در فهرست فعالیت های خود قرار داده است. در همین راستا،《مجموعه نسل توحیدی» را  برای اهل غدیر پیشنهاد می‌کند. این مجموعه حاوی مطالب ارزنده در حوزه روابط زوجین، پیش‌نیازهای فرزنددار شدن، مهارت‌های فرزندپروری و آماده سازی برای داشتن نسلی ابراهیمی است. این بسته مناسب زوج های جوان و خانواده‌هاست و می‌تواند هدیه‌ای ارزنده برای عید غدیر باشد. با نیت فزونی نسل شیعه، این بسته را تبلیغ کنیم و هدیه دهیم.

جهت تهیه این بسته به صفحه اختصاصی آن در سایت مراجعه نمایید.


محور ارسال انبوه پیام غدیر(تولیدات فرهنگی)

در این بخش به تولید بسته‌های فرهنگی غدیر ویژه نوجوانان پرداخته می شود. تلاش خواهیم کرد رزق‌های تولید شده به مشتاقان ولایت رسانده شود و موارد ترجمه شده را هم برای غیرفارسی زبانان آماده کنیم تا از طریق حجّاج و سایر ارتباطات به کشورهای دیگر ارسال شود. (این نوع تبلیغ غالبا به صورت فرد به فرد  بوده و افراد می‌توانند برای اقوام و دوستانی که در سایر کشورها دارند ارسال نمایند و یا با شبکه‌های ارتباطی و رسانه‌ای ارتباط گرفته و به انتشار پیام در سطح وسیع‌تری اقدام نمود.)

همچنین کمک‌های مالی در راستای ارزان تر شدن بسته ها، در زمینه افزایش میزان مخاطبان موثر خواهد بود و ما براساس میزان حمایت‌های مردمی در این بخش اقدام خواهیم نمود