کتاب نماز شاکله ذکر منتشر شد.یکشنبه ۲۹, دی ۱۳۹۸

کتاب نماز شاکله ذکر منتشر شد.

کتاب نماز؛ شاکله ذکر به موضوع نماز به عنوان شاکله ذکر پرداخته و با بررسی چگونگی شکل‌دار شدن ذکر به وسیله نماز به بررسی اسرار نماز می‌پردازد تا مخاطب بتواند به واسطه توجه به ارکان و واجبات نماز، ذکر خدا را که حقیقتی بسیط دارد، با حالات‌ مختلف و تأثیرات متمایز دریافت نماید.

شکل‌دار کردن امری بسیط، رخدادی شگفت‌انگیز است که از رهگذر آن تعلیم توحید و تزکیه نفس برای موحد شدن از طریق مَثَلیت امکان‌پذیر می‌گردد.

شکل‌دار کردن ذکر یا صورت‌بندی آن در قالب‌های مختلف، نمایان ساختن جلوه‌های ربوبی در زندگی است به گونه‌ای که انسان در همه مراتب زندگی و مراحل و صحنه‌های مختلف خود را در محضر خدا بداند و هیچ صحنه‌ای را بدون ولایت سپری نکند.

خداوند با شکل‌دار کردن ذکر به انسان نشان می‌دهد که چگونه می‌‌تواند در هر حالتی عبد خداوند باشد و هر صفتی از صفات خود را و هر حالت و شأنی از حالات و شئونات خود را و هر عملی از اعمالش را عبد او نماید.

 خداوند به وسیله نماز ذکر را شکل‌دار و صورت‌بندی کرده است و نماز را نمایند‌ه‌ای برای ذکر خود قرار داده است.

این کتاب نماز را به عنوان «شاکله ذکر» و ذکر را سبب اتصال و قرب انسان به خدا و رسول معرفی نموده و در صدد است تا رابطه عمیق نماز و صلوات حقایقی را از قرآن و روایات یادآور شود. بنابراین هر گاه مخاطب به قرائت ذکری مبادرت می‌کند خود را در مدار نماز قرار داده و با کشف قرابت آن ذکر با اشکالی که نماز برای او ترسیم کرده قدرت ذکر و اثر آن را در خود تقویت می‌نماید. لذا هم نمازهایی که در اوقات خوانده می‌شود با کیفیت می‌شود و هم ذکرهایی که در شرایط مختلف زندگی بر قلب و زبان جاری می‌گردد پرخاصیت‌تر و بانفوذتر می‌شود.

جهت دریافت این کتاب و نیز دریافت توضیحات کامل پیرامون آن به صفحه اختصاصی کتاب نماز؛ شاکله ذکر در سایت مراجعه نمایید.