فهم قرآن در دبستان و دبیرستانجمعه ۰۸, آذر ۱۳۹۸

فهم قرآن در دبستان و دبیرستان

برای ورود به صفحات اختصاصی کتب فهم قرآن در دبستان و دبیرستان بر روی تصویر مربوط به هر یک کلیک نمایید.

 

معرفی طرح فهم قرآن در دبیرستان

قرآن، کتاب زندگی است، با فطرت و عقل انسان، کاملاً هماهنگ است و قوانین اصلی زندگی، به وسیله آن به انسان آموزش داده می‌شود. فهمیدن قرآن یک وظیفه همگانی و مقدمه انجام هر عمل شایسته‌ای است. درصورت یادگیری حقایق قرآن، می‌توان تمام علوم و شئون زندگی را با آن ساماندهی کرد. یعنی اگر انسان به وظیفه خود عمل کند و برای فهم قرآن تلاش نماید، در صورت نائل شدن به این فهم می‌تواند قرآن و مفاهیم آن را محور همه امور زندگی قرار دهد. آموزش مفاهیم قرآن به دلیل فطری بودن، از هر سنی امکان‌پذیر است. «فهم قرآن در دبستان» طرحی است برای همه معلمان و مسئولان مقطع ابتدایی، تا ضمن گسترش فهم تدبری قرآن در دانش‌آموزان دبستان، این مفاهیم را با سهولت و جذابیت، در زندگی خود و دانش‌آموزانشان جاری سازند و قرآن و مفاهیم آن را محور همه آموزه‌ها در این مقطع تحصیلی قرار دهند. مبانی علمی این طرح به طور کامل برگرفته از قرآن و روایات است. این طرح شامل یک جلد کتاب اصلی است که در مجلدی با عنوان «فهم قرآن در دبستان و دبیرستان» به چاپ رسیده؛ و نیز شش جلد کتاب راهنمای معلم برای هر یک از پایه‌های ابتدایی.

برای آشنایی تفصیلی با این مجموعه کتب می‌توانید بروشور معرفی فهم قرآن در دبستان و دبیرستان را دانلود نمایید.

معرفی طرح فهم قرآن در دبیرستان

نقش سازنده قرآن کریم را به صورت ویژه می‌توان در آموزش‌های دوره نوجوانی نیز مشاهده نمود، لذا کافی است جهت رشد و شکوفایی توانایی های این دوره سنی، سوره‌های قرآن را متناسب با اقتضائات سنی و نیازمندی های نوجوانان به ایشان آموزش داد تا تأثیر شگفت‌انگیز کلام وحی را در اصلاح و ارتقای معجزه‌گونه دانش آموزان مشاهده نمود. مجموعه ۶ جلدی مهارت هایی برای نوجوان بودن، با همین رویکرد تدوین شده است، و بر اساس آن نوجوانان ضمن آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن، آموزه‌های مورد نیاز برای رشد را از خود سوره‌ها دریافت می‌کنند. در این مجموعه سعی شده است تا با ارائه انواع سوال و گفتگو و طراحی فعالیت,های مختلف و متنوع، سطح ارتباط بچه‌ها با سوره‌های قرآن افزایش پیدا کند تا میزان بهره‌مندی ایشان از آن نیز ارتقا یابد.علاوه براین، براساس این منظومه رشد، ۲ جلد کتاب مهارتی متناسب با اقتضائات متوسطه اول و دوم تدوین شده است. کتاب اول با نام «نور خدا جاری در پاکی ها» مختص دانش آموزان و معلمان پرورشی متوسطه اول و بر اساس سوره مبارکه نور به رشته تحریر در آمده و غایت آن مهارتی کردن «عفاف» در این مقطع تحصیلی است. کتاب دوم با نام « خاص تر شدن برای خدا» مختص دانش آموزان و معلمان پرورشی متوسطه دوم، با غایت مهارتی کردن «نماز» و براساس سوره معارج نوشته شده است.

 

کلیپ تبیین اقتضائات رشد در دوره نوجوانی و معرفی کتاب‌های حسن گزینی و فهم قرآن در دبیرستان

برای دریافت این کلیپ، فایل کلیپ تبیین اقتضائات رشد در دوره نوجوانی و معرفی کتاب‌های حسن‌گزینی و فهم قرآن در دبیرستان را دانلود نمایید.